Διαγνωστική Μελέτη Επιχείρησης

Διαγνωστική Μελέτη Επιχείρησης

Η διαγνωστική μελέτη μιας επιχείρησης έχει σαν σκοπό να καταγράψει τις λειτουργίες και τα αποτελέσματα της επιχείρησης και να εντοπίσει τα πιθανά δυνατά ή αδύνατα σημεία της
Η διαγνωστική μελέτη της επιχείρησης, μας βοηθά να καταγράψουμε όλες τις παραμέτρους λειτουργίας της και να  εντοπίσουμε τα σημεία εκείνα στα οποία υπάρχει δυνατότητα βελτίωσης.
Με τη Διαγνωστική καταγράφεται κάθε πτυχή λειτουργίας της επιχείρησης.
Τα ποσοτικά μεγέθη που μετράμε είναι τα εξής:
  1. Μεικτά κέρδη
  2. Καθαρά κέρδη
  3. Έξοδα
  4. Καθαρό περιθώριο κέρδους
  5. Μικτό περιθώριο κέρδους
  6. Υποχρεώσεις (συμπεριλαμβάνονται τα δάνεια)
  7. Απαιτήσεις
  8. Μερίδιο αγοράς
  9. Πάγια
  10. Νεκρό σημείο
  11. Αποθέματα
  12. Αγορές
  13. Ταμείο
Τα ποιοτικά μεγέθη που μετράμε είναι τα παρακάτω:
  1. Διαχείριση εισερχομένων
(αφορά τις εσωτερικές λειτουργιές που εφαρμόζονται από το στάδιο της πρώτης επαφής με το πελάτη μέχρι και την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας)
  • Διαχείριση εξερχομένων
(αφορά τις εσωτερικές λειτουργιές που εφαρμόζονται από το στάδιο μετά την παραγωγή του προϊόντος  ή της υπηρεσίας  μέχρι και την παράδοση και εξόφληση)
  • Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων
  • Ενέργειες μάρκετινγκ
  • After sales διαδικασία
  • Παραγωγική διαδικασία
  • Εσωτερικές Υποδομές
  • Έρευνα και Ανάπτυξη
  • Προμήθειες
  • Ανταγωνισμός
  • Είσοδος στον κλάδο
  • Υποκατάστατα
  • Προμηθευτές
  • Πελάτες
Όλα τα παραπάνω έχουν αντίκτυπο στην λειτουργία της επιχείρησης και άρα στην οικονομική της πορεία. Μέσω της μελέτης ο επιχειρηματίας  αποκτά την πραγματική εικόνα της επιχείρησης του, γεγονός που του επιτρέπει να πάρει τις αποτελεσματικότερες επιχειρηματικές αποφάσεις.