Επιχειρηματικό Σχέδιο

Επιχειρηματικό Σχέδιο

Το επιχειρηματικό ή επιχειρησιακό σχέδιο αποτελεί την κατάστρωση ενός στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης της επιχείρησης σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα
Η σύλληψη της επιχειρηματικής ιδέας είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα στην δημιουργία μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Δεν παύει όμως να είναι μόνο το πρώτο βήμα. Αυτή για να υλοποιηθεί χρειάζεται να διατυπωθεί και οργανωθεί με τον κατάλληλο τρόπο. Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι αυτό που διατυπώνει και παρουσιάζει τον τρόπο υλοποίησης της ιδέας σε βιώσιμη και κερδοφόρα επιχειρηματική δραστηριότητα.
Η ανάπτυξη ενός επιχειρησιακού σχεδίου είναι ιδιαίτερα σημαντική τόσο για τους επιχειρηματίες, όσο και για τους δυνητικούς επενδυτές.
Οι επιχειρηματίες το χρειάζονται για να ξεκαθαρίσουν τη στρατηγική τους και να δημιουργήσουν ένα σχέδιο – οδηγό ανάπτυξης της επιχείρησής τους ή να αναζητήσουν χρηματοδότηση, και οι επενδυτές  για να σχεδιάσουν, να εκτιμήσουν και να χρηματοδοτήσουν την επιχειρηματική ιδέα.
Το επιχειρησιακό σχέδιο περιγράφει μια δραστηριότητα για μια συγκεκριμένη μελλοντική περίοδο. Ο όρος δραστηριότητα μπορεί να αφορά στην λειτουργία μιας νέας ή μιας ήδη υπάρχουσας μικρής η μεγάλης επιχείρησης. Μπορεί να αναφέρεται σε ολόκληρη την επιχείρηση ή σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα αυτής.  Η μελλοντική περίοδος ορίζεται συνήθως ως τρία ή πέντε χρόνια.
Εκπονείται πριν την έναρξη της δραστηριότητας και ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα (ετήσια) ή όταν συμβαίνουν δραστικές αλλαγές στο εξωτερικό ή εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης που απαιτούν την αναθεώρηση των υποθέσεων βάσει των οποίων αυτό έχει συναχθεί.
Ειδικότερα ένα επιχειρηματικό σχέδιο περιλαμβάνει
  • Ιστορικό του επιχειρηματία
  • Καταγραφή της αγοράς στην όποια επιθυμεί να εισέρθει.
  • Βασικά χαρακτηριστικά της αγοράς.
  • Ευκολία εισόδου στον κλάδο
  • Υπολογισμός αρχικού μεριδίου αγοράς (ενδεχομένως να χρειαστεί μια ερεύνα αγοράς)
  • Καθορισμός τιμολογιακής πολιτικήςεισόδου (ενέργειες μάρκετινγκ)
  • Καταγραφή λειτουργικών διαδικασιών της επιχείρησης
  • Μελέτη βιωσιμότητας (Μέσα από τη μελέτη βιωσιμότητας μπορεί να προσδιορισθούν με μεγάλη ακρίβεια τα έσοδα της επιχείρησης για τα επόμενα χρόνια αλλά και να διερευνηθεί η βιωσιμότητα διαφόρων ενεργειών ανάπτυξης στη βάση του συμφέρει - δεν συμφέρει)
  • Εναλλακτικά σενάρια εάν υπάρχουν
  • Καθορισμός στόχων της επιχείρησης
  • Καταγραφή προτάσεων
  • Στρατηγικό σχεδιασμός ανάπτυξης
Συνοψίζοντας
Μια επιχειρηματική κίνηση δεν είναι πάντοτε επιτυχημένη. Μπορεί είτε να ενισχύσει την θέση σου στον κλάδο είτε όμως και να σε καταστρέψει. Τέτοιες κινήσεις αποτελούν επιχειρηματικές αστοχίες και είναι περισσότερες από τις επιτυχημένες κινήσεις. Οι αστοχίες αυτές οφείλονται ως επί το πλείστον στην υπέρμετρη αισιοδοξία του επιχειρηματία, στην λάθος εκτίμηση των διαφόρων παραμέτρων και στην απουσία ενός οργανωμένου στρατηγικού σχεδιασμού.
Το γραφείο μας με την πολυετή πείρα και την σύνταξη εκατοντάδων επιχειρηματικών σχεδίων επιχειρήσεων, τόσο για την υπαγωγή τους σε επιδοτούμενα προγράμματα όσο και για την χάραξη της στρατηγικής τους, και την άριστη γνώση της τοπικής αγοράς, αποτελεί εγγύηση για την σαφή και υποδειγματική παρουσίαση της επιχείρησής σας και την σύνταξη του σχεδίου εκείνου που θα προσδώσει το πλεονέκτημα εκείνο που θα κάνει την επιχείρησή σας να απογειωθεί.